Sejak 6.00 pagi Ayah Yana Samsudin berusia 65 Tahun Masih kuat Berdiri Tebar Roti Canai di warong.

0
1979

Meraikan Aidilfitri lebih awal bersama bapa tercinta, pelakon dan hos, Yana Samsudin meluahkan rasa syukur kerana masih berpeluang meraikan hari lebaran bersama keluarga.

Difahamkan, bapanya seorang pesara tentera tetapi kini menyara keluarga dengan menebar roti canai pada usia 65 tahun sehinggalah arwah neneknya jatuh sakit.

“Beraya awal dengan abah, sebab esok nak balik beraya di Kedah…

“Alhamdulillah, untungnya Yana masih ada insan bergelar abah di sisi yana, banyak mendidik & mengajar erti kehidupan dunia akhirat… seorang pesara tentera yang telah mendisplinkan yana, sejak dari kecik lagi yana saksikan abah & mak bertungkus lumus menjaga kami 5 beradik hingga dewasa, gigihnya dia bekerja utk menyara kami semua.

“Sampai usianya 65 pun masih berdiri dari jam 6pagi sampai jam 12 tghari menebar roti canai , malamnya pula menguli roti canai untuk esok. .

“Sampai lah arwah nenek sakit tak boleh bangun baru abah berhenti berniaga , fokus kepada jaga nenek. .

“Sekarang usia abah 74tahun . Takde kata yang lebih besar dari syukur pada Allah Taala kerana kurniakan abah pada kami, abah la tempat mengadu dari segala jenis hal dalam dunia ni, segala nasihat dan pesannya takkan yana lupakan sejak dari kecik lagi, hingga sekarang dah ada suami, abah tetap jalankan tugasnya sebagai abah menasihati yana & suami dari segala segi.

“Hanya Allah yang dapat balas jasa2 abah
😢 . Mari kita sedekahkan Al Fatihah kepada mak abah kalian yang telah meninggal dunia.. .

“Korang ada sesiapa yang korang rasa bersyukur sangat untuk mereka berada di sisi dan berkongsi cerita boleh swipe sebelah.”

A post shared by Yana Samsudin (@yanasamsudin) on Jun 2, 2019 at 5:28am PDT

Bertuah bagi mereka yang masih punya ibu bapa untuk ditaburkan bakti. Hargai sementara mereka masih ada.

Foto : Instagram Yana Samsudin

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here