TERKINI: Rakyat Singapura & Brunei Dibenarkan Masuk Tanpa Saringan Covid-19 Atau Kuarantin Secara Bersyarat

Melalui sidang media sebentar tadi, Menteri Kanan (Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri berkata rakyat Brunei dan Singapura akan dibenarkan masuk ke dalam Malaysia tanpa perlu mengemukakan permohonan kepada Jabatan Imigresen Malaysia (JIM). Mereka tidak lagi perlu...

Macam Tongkang Pecah!! Pelajar Kongsi Keadaan Bilik Kolej IPT Selepas PKP

Malaysia telah menjalankan Perintah kawalan Pergerakan (PKP) pada mac lalu. Kebanyakan pejabat, sekolah-sekolah dan pusat pengajian tinggi juga diarahkan tutup. Pada ketika itu kebanyakan para pelajar yang tinggal di asrama mahu pun rumah sewa...

Sayu.. kegembiraan anak pulang rentas negeri tetapi jenazah ibunya yang menanti

Apabila kerajaan telah menamatkan PKPB dan membenarkan perjalanan merentas negeri, berpusu-pusulah anak perantauan pulang mahu berjumpa dengan ibu dan ayah di kampung. Namun, buat kisah seorang wanita dikenali sebagai Ana Muney, apabila kepulangan disambut dengan...

Inilah rupanya Gelang Tangan Covid-19. Pengembara pulang ke Malaysia wajib pakai

Kesemua pengembara yang pulang ke Malaysia akan dipakaikan gelang tangan (wristband) sepanjang tempoh perintah pengawasan dan pemerhatian di rumah. Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, berkata gelang tangan berkenaan akan dipakaikan kepada pengembara...

Maaf Jika Biadap MemanggiImu ‘Abah’ …

(ToIong VlR4LKAN sehingga sampai ke tangan Abah untuk beliau baca) Maaf, jika memanggil mu Abah tanda b1adap, Tiada penghormatan pangkat dan hiIang adab, Sedangkan bagi kami Pangkat Abah itu lebih besar dari PM dan Tan Sri, Kerana nilai...

Sering temani Dr Noor Hisham, ‘panglima perang’ diberi peluang untuk berucap

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah sebak ketika mengumumkan persaraan wajib Timbalan Ketua Pengarah Kesihatan (Perubatan), Datuk Dr Rohaizat Yon yang telah berkhidmat selama 35 tahun. Pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menerusi laman...

Isteri Pramugara Kecewa Suami Dibuang Kerja Sekelip Mata – “Mereka Tidak Peduli Sama Ada...

Sektor penerbangan adalah antara industri paling teruk terjejas susulan impak C0v1d-19. Ada syarikat penerbangan mula memberhentikan pekerja termasuk juruterbang, anak kapal dan pekerja kejuruteraan baru-baru ini. Isteri kepada seorang pramugara sebuah syarikat penerbangan, Abdul Hakeem iaitu...

“Kenapa Perlu Bayar Yuran Jika Anak Tidak Belajar..” – Ismail Sabri Tegur Sekolah Swasta...

Sekolah swasta dan juga sekolah separa kerajaan dinasihatkan agar tidak mengambil kesempatan mengutip yuran persekolahan ketika waktu tidak beroperasi. Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, jika dilihat dari sudut etika, mana-mana...

Akhirnya Kedai Gunting Rambut & Kecantikan boleh dibuka mulai 10 Jun

Selepas beberapa minggu dilarang, perkhidmatan menggunting rambut, ‘hair dresser’ dan kecantikan dibenarkan untuk beroperasi bermula 10 Jun ini. Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, berkata semua perkhidmatan tersebut akan menggunakan prosedur operasi standard...
PKPB tamat atau disambung

Ramai Yang Nak Tahu PKPB Tamat Atau disambung Lagi? Ini Pandangan KKM

Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) disambung atau ditamat, soalan banyak ditanya ketika ini dan menjadi perbualan ramai. PKPB tamat atau disambung? Sebelum ia dijawab, mari kita lihat situasi jangkitan COVID-19 di negara ini pada masa ini. Kes...

Popular Post

Baru Berapa Bulan dalam Youtube, Sugu Pavithra akhirnya dapat beli rumah baru

Siapa lagi tidak kenal dengan pasangan Youtuber Sugu Pavithra, dek kerana memaparkan gaya video yang bersahaja dan menggunakan bahasa Melayu telah berjaya menarik minat...

Viral video tak senonoh awek ‘kastam’ terlampau

Memalukan! Namun apakan daya klip video yang menunjukkan aksi melampau seorang wanita memakai pakaian seragam agensi kerajaan telah viral di media sosial.  Klip video...

Sempat acu pisau di leher tebusan, perompak Maybank usia 19 tahun mati ditembak

Hari ini suasana di Maybank Air Tawar 5, Kota Tinggi, bertukar cemas selepas berlaku kejadian rompakan dengan senjata dan tebusan. Menuruy saksi, Nurul Izzati Kamali,...

Isteri sediakan nasi goreng semalam waktu sahur, terus aku sepak meja. Dia tahu aku...

Salam min, harini aku berbuka sorang2, aku tapau kat luar je, aku pening rumah aku bersep4h, singki berantakan, baju aku dah bertimbun. Rumah aku...

Pavithra Terkejut YouTube bayar RM 8700.00, sepuluh kali ganda gaji suami dia.

” Saya hanya ingin membantu suami yang hanya bekerja di ladang, dia memperoleh pendapatan RM1,000 sebulan. ” Jika ditolak komitmen bulanan kami hanya mempunyai kurang...