Akibat Kontroversi Nabil Kini Insaf & Dekatkan Diri Dengan Allah dan Al-Quran

KUALA LUMPUR: Panas dikec4m netizen atas kontr0versi bantuan untuk artis, menjent1ik kesedaran dalam diri pelawak dan pengacara terkenal, Nabil Ahmad. Mengaku apa yang berlaku sebagai pengajaran terbesar dalam hidup, Nabil mendedahkan, kontr0versi itu menjadi titik...

Nina Iskandar terkejut akaun Fake FB dia kritik kerajaan hadkan jemaah solat di masjid?

PELAKON Nina Iskandar terkejut dan bengang apabila mengetahui dia menjadi m4ngsa pihak tidak bertanggungjawab bagi mencetuskan prov0kasi terhadap kerajaan Malaysia di Facebook. Tegas Nina atau nama sebenar Nur Akmalina Iskandar, 29, perbuatan berkenaan dikhuatiri boleh...

Alhamdulillah.. “Perlis akan membenarkan Solat Jumaat didirikan secara bersyarat” -Mufti Perlis

Walaupun pelbagai kelonggaran telah diberikan kerajaan ketika ini, Menteri Kanan (Kluster Keselamatan) Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, memberitahu akan membincangkan kebenaran untuk solat Jumaat dan solat berjemaah terawih ketika PKP. Perbincangan ini akan melibatkan kesemua...

Jemaah haji tahun ini hanya untuk mereka yang tinggal di Arab Saudi sahaja

Walaupun Malaysia telah memaklumkan bahawa tiada jemaah haji dari negara akan ke Tanah Suci pada tahun ini, namun pihak Arab Saudi mengambil inisiatif dengan tetap meneruskna rukun Islam ke-5 itu. Walau bagaimanapun, ibadah tersebut akan...

Suka bersedekah, Pengerusi Kesatuan India Muslim Terengganu meninggal ketika sujud

Impian setiap umat muslim pastilah ingin meninggal dalam keadaan khusnul khotimah. Dalam islam, khusnul khotimah bermaksud keadaan dimana manusia meninggal dalam cara terbaik dan memperoleh kemulian di sisi Allah Ta’ala. Baru-baru ini, dimaklumkan Pengerusi Kesatuan...

“Solat Asar berapa rakaat? tiga?”- Kantoi minta derma untuk Tahfiz tapi bila tanya Asar...

Sekarang ni kalau korang perasan, ramai individu yang menggunakan agama untuk meminta derma. Kita pun jadi tak pasti yang mana betul-betul memerlukan dan juga mereka yang menipu dan hanya menggunakan...

4 Amalan Penting Perlu Dibuat Bila Masuk ‘Rumah Baru’ Dikongsikan Mufti

Bukan kita sahaja yang berada di atas muka bumi ini kerana ada makhluk lain yang berada di sekeliling kita samada sedar atau tidak sedar. Oleh itu, kita disarankan untuk saling menghormati hak sesama makhluk...

“Solat Dhuha tak pernah tinggal 12 rakaat, serius aku cemburu”- PU Riz Puji Keperibadian...

Pencetus Ummah (PU) dan pelakon, Rizz atau nama sebenarnya Muhammad Haris Mohd Ismail memuji keperibadian serta semangat Hafidz Roshdi dalam mendalami ilmu agama. Menurutnya pertama kali bekerjasama dengan Hafidz adalah ketika menjalani penggambaran drama di...

Didakwa Baka ‘Kuda Emas’ MiIik Nabi Muhammad DijuaI Dgn Harga USD 4 Billion

KUALA LUMPUR – Para pengguna media sosial semalam gemp4r apabila beberapa pengendali laman Facebook menyebarkan gambar ‘kuda emas’ dari baka Akhal-Teke yang dikatakan sebagai tercantik di dunia. Mereka antara lainnya mend4kwa kuda yang berasal dari...

Diculik Selama 18 Bulan, Gadis Itali Ini Pulang Ke Negara Asal Dengan Status Islam

Seorang gadis warga Itali yang menjadi mangsa tebusan di Somalia, Afrika Timur selama 18 bulan akhirnya dibebaskan dan selamat tiba di negara asalnya pada 10 Mei lalu. Menurut laporan Daily Mail, Silvia...

Popular Post

Baru Berapa Bulan dalam Youtube, Sugu Pavithra akhirnya dapat beli rumah baru

Siapa lagi tidak kenal dengan pasangan Youtuber Sugu Pavithra, dek kerana memaparkan gaya video yang bersahaja dan menggunakan bahasa Melayu telah berjaya menarik minat...

Viral video tak senonoh awek ‘kastam’ terlampau

Memalukan! Namun apakan daya klip video yang menunjukkan aksi melampau seorang wanita memakai pakaian seragam agensi kerajaan telah viral di media sosial.  Klip video...

Sempat acu pisau di leher tebusan, perompak Maybank usia 19 tahun mati ditembak

Hari ini suasana di Maybank Air Tawar 5, Kota Tinggi, bertukar cemas selepas berlaku kejadian rompakan dengan senjata dan tebusan. Menuruy saksi, Nurul Izzati Kamali,...

Isteri sediakan nasi goreng semalam waktu sahur, terus aku sepak meja. Dia tahu aku...

Salam min, harini aku berbuka sorang2, aku tapau kat luar je, aku pening rumah aku bersep4h, singki berantakan, baju aku dah bertimbun. Rumah aku...

Pavithra Terkejut YouTube bayar RM 8700.00, sepuluh kali ganda gaji suami dia.

” Saya hanya ingin membantu suami yang hanya bekerja di ladang, dia memperoleh pendapatan RM1,000 sebulan. ” Jika ditolak komitmen bulanan kami hanya mempunyai kurang...