“Terpaksa curi roti, dah dua hari anak tak makan…”

0
194


Kesusahan hidup kadangkala boleh membuatkan seseorang itu terpaksa bertindak di luar jangkaan. Mereka tahu perkara tersebut adalah salah, namun terpaksa diteruskan.

Perkongsian cerita oleh Zahirul Zamani di laman Twitternya, rata-rata telah membuka mata netizen untuk tidak mudah untuk menjatuhkan hukum terhadap orang lain, tanpa tahu situasi yang sedang dialami.

Kejadian tersebut telah berlaku di Pulau Pinang. Thread tersebut mengatakan, pada mulanya anggota polis menerima panggilan dari pihak Tesco berkenaan kes curi dan suspek telah berjaya ditangkap.

Lihat barang yang dicuri tidak sampai sepuluh ringgit, dan perkara tersebut boleh diselesaikan dengan baik. Namun, sebaliknya yang berlaku.

Dalam perjalanan ke balai polis, anggota polis sempat bertanya kenapa lelaki tersebut membuat sedemikian. Rupanya ada kisah yang sangat menyedihkan.

 

Harap perkara ini boleh dijadikan pengajaran dalam hidup kita semua. Tolong menolong sesama sendirikan lagi elok! Ingat jangan menyusahkan hiduo orang lain.

Sumber : Zahirul Zamani.

Komen





Source link

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here